Засідання ШМУ (Березень)

Добрий день, шановні колеги!

Засідання (Березень).
Перша тема:

"Нетрадиційний урок" - спосіб розвитку пізнавальної активності учнів.

       Стародавня мудрість говорить: "Якщо твої плани розраховані на рік – сій хліб, якщо на десятиліття – посади дерево, якщо навіки – виховуй дітей." Наші плани розраховані на віки, і тому головним завданням є виховання дітей – майбутнього України. Діти приходять до школи не просто вчитися, а вчитися добре. І тому з перших днів потрібно старатись створити такі умови, щоб це бажання не згасло. Прагнути, щоб кожен вихованець повірив у свої можливості, радів дзвінку на урок, зустрічі з учителем, щоб шкільне життя стало змістом особистого. Попри всі складності життя потрібно робити все, щоб діти були ініціативними, здібними, самостійними.
             Емоції, почуття, переживання це те, чим можна запалити душу дитини.
Ефективність навчально-виховної роботи визначається не тільки методами викладання, а також і формами її організації.
            П.Підласий пропонує класифікацію за такими ознаками:


Нетрадиційний урок - це імпровізоване навчальне заняття, що має нетрадиційну структуру.

            Такі уроки не вкладаються (повністю або частково) в рамки виробленого і сформованого дидактикою. Учитель не дотримується чітких етапів навчального процесу, традиційних методів, видів роботи. В сучасних умовах особливість нестандартних уроків полягає в такому структуруванні змісту і форми, яке б викликало зацікавлення в учнів, сприяло їхньому оптимальному розвитку й вихованню.
          Для нестандартних уроків характерною є інформаційно-пізнавальна система навчання – оволодіння готовими знаннями, пошук нових даних, розкриття внутрішньої сутності явищ через диспут, змагання. На цьому уроці вчитель може організувати діяльність класу так, щоб учні в міру можливості працювали самостійно, а він керував цією діяльністю, забезпечуючи її необхідними матеріалами.

Головне завдання – це навчити дитину вчитися, сформувати інструмент, без якого дитина стає невстигаючою, нездібною. Цим інструментом, як зазначає Сухомлинський В. О., є п’ять умінь: вміння спостерігати, думати, висловлювати думку про те, що бачу, роблю, думаю, спостерігаю, читаю, пишу.


Друга тема: 

Система уроків за модульно-рейтинговою технологією.

Рейтиногова система оцінювання дозволяє активізувати діяльність кожного учня не лише під час виконання ним контрольних навчальних нормативів, а й у процесі інших видів та форм діяльності, пов'язаних з індивідуальним самовдосконаленням.
Усі форми та види активності учнів та їх номінальна вартість повинно бути представлені у таблиці.
Форми та види активності відображають найбільш значущі показники в розвитку учнів, які є актуальними під час вивчення матеріалу навчальної програми за тематичним модулем. За успішну реалізацію кожної форми та виду активності учневі нараховується певна кількість очок. Кожна форма та вид активності мають певний коефіцієнтскладності, показник якого залежить від ряду факторів:
1) виконання вимог до спортивної форми - учень, який прийшов на урок у спортивній формі, отримує до власного рейтингу наприкла 2 очка.
2) наступні види активності учнів - певні завдання, які виконуються учнями за розробленим алгоритмом(дидактичною карткою). Коефіцієнт складності - це рівень сформованості в учня навичок самовдосконалення під час реалізації конкретного завдання. Вчитель поєднує учнів класу до підгруп за різними типологічними ознаками та надає можливості учням провести зі своїми товаришами означений комплекс вправ або виконувати певне завдання за алгоритмом самостійно. 
3) бонусний вид активності ічнів "Участь у змаганнях". То можуть бути будь-які змагання (шкільні, районнні, обласні тощо). ГШоловна умова, щоб вони відбувалися в термін проходження тематичного модуля. Враховується участь у змаганнях у різних статусах (учасник, вболівальник, фотокореспондент, помічник, суддя тощо).
4) бонусний вид активності учнів "Проведення динамічної паузи" передбачає виконання під час фізкультурної хвилинки на інших предметах, або перервах.
5) штрафні очки нароховуються за деякі види активності. 

            Перелік видів активності учнів для визначення рейтингу (до модуля... в І семестрі)

(творче завдання: заповніть таблицю самостійно, обовязково напишить клас, модуль)

Форми та види учнів
Мінімальна кількість очок
Коефіцієнт складності
Максимальна кількість очок
Штрафні очки
Виконання вимог до спортивної форми (на кожному уроці)
2
10
20
2
Розминка гравця (кількість вправ)
8
4
32
0






























Тести
2
4
8
2
Оздоровчі системи
2
4
8

2                                                     

Практична робота

"Використання ігрових і інтерактивних методик на уроках"


Практика показує, вживання ігрових технологій з врахуванням вікових особливостей не втрачає актуальності. Кожному віку відповідає свій набір ігор, хоча бувають і виключення. Ігрова технологія є унікальною формою вчення, яка дозволяє зробити звичайний урок цікавим і увлекательним.
Ігрова діяльність на уроках фізичної культури займає важливе місце в освітньому процесі. Цінність ігрової діяльності полягає в тому, що вона враховує педагогічну для психологотипу природу дитяти, відповідає його потребам і інтересам. Гра формує типові навики соціальної поведінки, специфічні системи цінностей, орієнтацію на групові і індивідуальні дії, розвиває стереотипи поведінки в людських общностях.
Ігрова діяльність на уроках в школі дає можливість підвищити в учнів інтерес до учбових занять. Дозволяє засвоїти більшу кількість інформації, заснованої на прикладах конкретної діяльності, що моделюється в грі, допомагає дітям в процесі гри навчитися приймати відповідальні рішення в складних ситуаціях.





ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ: Придумати гру і провести с дітьми. Відео надіслати на електрону пошту: sbitneva75@gmail.com


Дякую за увагу! Натхнення вам!!!

Комментариев нет:

Отправить комментарий